Cloetta toimii Turun KY:n marraskuun kuukauden yrityksenä. Seuraavassa julkaisemme yhden työviikon yhteistyökumppaniltamme. Suklaan tuoteryhmäpäällikkö Sanna Teräväinen kertoo työviikostaan Cloettan markkinoinnissa.

cloetta_signature_255x96

Maanantai:

Olen koko päivän Helsingissä mediatoimistolla käymässä: agendalla vuoden 2015 markkinointiviestintäsuunnitelman työstämistä Tupla-brändille. Junamatkoilla ehtii hyvin purkamaan maileja ja hoitamaan tarvittaessa juoksevia asioita.

Tiistai:

Tiistaiaamut alkavat suklaan brändimarkkinoinnin viikkopalaverilla, jossa käymme yhdessä koko tiimin kanssa läpi ajankohtaisia asioita liittyen esimerkiksi meneillään oleviin tuotekehitysprojekteihin.
Aamupäivän jälkeen olen yhteydessä mainostoimistoon. Keskustelen heidän kanssaan myymälämateriaaleista, joita olen suunnitellut päivittäväni ja teen heille siitä briiffin.
Iltapäivän olen pyhittänyt esityksen tekemiseen sisäiseen jaksopalaveriin, jossa esitellään myynnille ja muille tahoille seuraavan jakson tuotelanseeraussuunnitelmat ja kampanjat.

Keskiviikko:

Olen saanut tuotenäytteitä tehtaaltamme uudesta, kehitysvaiheessa olevasta suklaapatukasta ja maistelemme niitä suklaatiimin kanssa.
Iltapäivällä olen puhelinpalaverissa tehtaan tuotekehitystiimin kanssa, jossa käsittelemme tuotenäytteitä ja käymme läpi muitakin tuotekehitysprojekteja.
Estimoin omien brändieni budjetit, mikä tehdään joka kuukausi. Selvitän mitä kustannuksia on vielä odotettavissa millekin kuukaudelle ja tarkistan jo tulleet laskut. Perehdyn vielä uunituoreeseen markkinatilanne-raporttiin, josta saan kattavan kuvan tämän hetkisestä makeismarkkinoiden kehittymisestä.

Torstai:

Saan painosta vedokset uusista Royalin kampanjapakkauksista, jotka hyväksyn ja laitan eteenpäin tuotantoon.
Valmistelen esityksen sisäiseen palaveriin, jossa käymme läpi tuotevalikoiman kehittämiseen liittyviä asioita. Tätä varten olen pyytänyt taustatietoja Cloettan eri toiminnoilta kuten myynniltä ja markkinatutkimukselta.
Vastaan yhteydenottopyyntöön koskien urheilutapahtuman sponsorointia.

Perjantai:

Päivä alkaa suunnittelupalaverilla yhdessä Community Managerin kanssa. Suunnittelemme yhdessä Tupla-brändin sosiaalisen median kanavia ja niiden tulevia sisältöjä. Käyn läpi teettämämme kuluttajatutkimuksen, jonka tarvitsen taustatiedoksi liittyen meneillään olevaan tuotekehitysprojektiin.
Päivitän omien brändieni kuukausimyynnit, jotta olen ajan tasalla myynnin kehittymisessä suhteessa tavoitteisiin.

Sanna

 

Sanna Teräväinen

tuoteryhmäpäällikkö (Tupla, Royal, Polly)

KTM TuKKK vm. 2006